Sunday 25 March 2012

Kematangan yang seiring dengan Kedewasaan

semakin aku dewasa ni, mcam macam aku belajar pasal kehidupan

pasal orang-orang sekeliling aku
banyak orang baik, banyak jugak yang hanya nak ambil kesempatan atas diri kita

pasal percintaan
oh, indah nya bercinta waktu muda. tapi semuanya ditangan tuhan.
cinta datang tanpa diundang, aku pernah bercinta, tapi sekarng aku belum bersedia untuk itu pun. 

semakin kita dewasa tu juga, macam macam kesilapan yang akan kita buat
dari kesilapan tu la, kita belajar untuk lebih matang, lebih bijak menilai dan yang penting semua tu
boleh buat kita lebih matang dari masa ke masa.

macam tu jugak aku. salah pilih kawan, salah menilai manusia, salah membuat perhitungan, terlalu mempercayai orang lain dan sebagainya. 
semua tu dek kerana desakan darah mudah, tapi Alhamdulillah Allah SWT tu mmg sayang kan umatnya.

sejauh mana kita tersesat, Dia masih membuka jalan untuk kita kembali ke pangkal jalan.

Ya Allah ya Tuhanku, kau berkati lah orang disekeling aku. Berikan mereka kesenangan, bukakan pintu hati mereka, ampun dosa mereka. Amin Ya Rabbal Alamin. 


No comments:

Post a Comment