Sunday 1 April 2012

Apa yang best dengan TWITTER?


Welcome to TWITTER.
Find out what's happening, right now, with the people and organizations you care about  


Banyak kan social networking yang ada sekarang, dulu popular dengan My Space, lepas tu Facebook. 
Macam macam ada lagi. Ada satu lagi laman sosial yang sangat panass iaitu TWITTER

TWITTER ni best sebab TimeLine dia laju je dan lebih update. kita boleh follow artis, group, celebrities, company atau sesiapa je. Jangan tak tau TWITTER lebih pantas daripada FACEBOOK. tapi setiap satu tetap ada kelebihan masing masing. Kalau bab bab nak bergossip, rasanya TWITTER lagi best and personal kot!

Di TWITTER anda juga bole private kan account anda, so sesiapa nak follow kena lah dapat approval dari pemilik account dulu. lebih safety kan? anda boleh kawal sapa follower anda. 

Bagi saya, yang paling best nya TWITTER ni ialah bila ada sesuatu yang terpikir dalam minda contohnya bila saya rasa ada sesuatu yang nak diluahkan, saya akan tweet je lah sesuka hati saya. dan bila Timeline tuh bergerak, saya rasa seolah olah apa yang saya dah luahkan tadi dah pun berlalu. so dah x de nak baca balik and buat sakit hati. kalau macam FACEBOOK sekali anda post, itu je yang anda akan nampak kat wall, selagi la anda tak remove post tersebut.

TWITTER ni sesuai la bagi mereka yang suka information yang lebih pantas, update and terkini. Kalau di FACEBOOK anda boleh LIKE dan SHARE, di TWITTER anda boleh FAVOURITE and RETWEET. 

saya pun masih baru di TWITTER tapi saya semakin menggemarinya sekarang. 

apa apa pun gunakan teknologi sebaik baiknya, tak salah nak meluahkan di mana mana pun, asalkan tidak lah terlalu over sampai boleh memudaratkan dan membuatkan kawankawan yang lain pun terasa kan. 


ni link TWITTER saya, sila lah FOLLOW :)


let's tweet today!




No comments:

Post a Comment